marți, 16 februarie 2016

Recenzie Cea mai frumoasă carte din lume de Eric-Emmanuel Schmitt


Editura Humanitas.
Colectia Fiction.
Bucuresti, 2011.
Coordonator serie Denisa Comanescu.
Numar pagini 205.

Cartea cuprinde opt povesti de iubire și totodată opt femei surprinse în pasionala căutare a fericirii. Una dintre povesti, "Odette Toulemonde" a fost ecranizata de către autor în 2006.

Autorul e recunoscut ca un povestitor înnăscut, cu harul de a depăna istorii aparent simple care însă conțin o adevărată filozofie de viață. Aceste povestiri, se mai afirma, amintesc de Maupassant datorită liniei narative, a finalurilor surprinzătoare, a umorului sarcastic și esenței psihologice.









Iată ca v-am servit câteva bucățele din carte. Mie mi-a plăcut această carte în mod deosebit dar aș dori să citesc romanele autorului. O recomand tuturor pentru ca prezintă femeia, pe milionara arongata, pe vânzătoarea pasionată de literatură, pe deținuta politică și prințesa nonconformista și dragostea în multiplele ei forme.

Lectură plăcută! 
Cu drag, Mela. 

6 comentarii:

  1. Nu am citit-o și nici nu am auzit de acest titlu, dar pentru că este vorba despre ”femeie”, în mai multe forme ale ei, o să o trec pe listă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut din nou, Adina. :) Mă bucur ca o treci pe listă. Ce citești acum și ce gen de cărți preferi? Lecturi plăcute! :)

      Ștergere
  2. Draga Mela, am citit tot ce a aparut la noi de la Schmitt, plus vreo 2 carti care nu s-au tradus inca. Este autorul meu preferat si iti recomand cu mare drag cartile lui, in special Oscar si tanti Roz, cartea mea de suflet. Spor la citit :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Emanuela. Mie mi-a ajuns cartea asta să îmi dau seamă ca îmi place și da, am de când da fac ca ține, să citesc tot ce prind! Mersi mult de recomandări! :)

      Ștergere
  3. Am citit cartea la recomandarea fiicei mele. E chiar frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună din nou, Ștefania. Intr-adevar! Fiicele sunt o comoară de inspirație, nu-i așa? :)

    RăspundețiȘtergere