luni, 15 februarie 2016

Amy Anelisse - Portret de autor







" M-am născut în Tulcea, într-un oraș extrem de mic și de simplu, crescând  cu el și evoluând laolaltă cu noile tehnologii. Scrisul m-a pasionat de mică, în clasa a IV-a câștigând primul premiu la un concurs de povești pentru copii ca mai apoi, doi ani mai târziu, din plictiseală, să-mi încep primul roman scris pe caiet dictando. La acea vreme, televizorul era singura tehnologie performantă din casă, astfel încât serile în care el era ocupat de părinții mei mi le umpleam cu metafore și epitete.


Mai târziu, chiar în primul an de liceu, am primit un telefon care îmi permitea să scriu în Word. Astfel a apărut primul roman finalizat de mine, intitulat Dacă ai ști... care poate fi citit integral pe Wattpad.


Descoperind această aplicație uimitoare, mi-am dorit o schimbare radicală. Numele, pozele, stilul meu de a scrie, toate aceste lucruri le-am luat de la zero, construind un caracter în antiteză cu cel din copilărie. Făcusem toate acestea deoarece îmi doream să nu mai fiu criticată după înfățișare și după trecut, iar pseudonimul Amy Anelisse a fost și este ca un scut împotriva celor invidioși sau răutăcioși, care regretă sau nu faptul că nu și-au dat seama că eu am scris toate acele povești.


Numele meu real este Zancu Maria, sunt o persoană destul de sensibilă, de optimistă și sinceră, așa cum cel mai probabil se observă și în romanele mele, am 17 ani, sunt profilul educator-învățător și trăiesc după motto-ul  "Viața e scurtă, fă-te remarcat!". Principalele mele pasiuni sunt scrisul, muzica și teatrul.


Romanul meu de debut se numește Fir-ar!, este un roman de dragoste pentru adolescenți -deși și adulții au reacționat foarte bine până acum-  care poate fi găsit pe site-ul editurii Smart Publishing. Povestea este una contemporană, scrisă din perspectiva unui băiat, James, care, ajuns în anul II de facultate în Los Angeles întâlnește o tânără venită din Canada. Atitudinea lui este rezultatul unui trecut întunecat, însă tânăra îl va ajuta să se regăsească.


Scrierea acestui roman a însemnat pentru mine o provocare, deoarece a trebuit să las din sensibilitatea mea exagerată și să gândesc și acționez ca un băiat pus în diferite dificultăți. Față de restul operelor mele, încă nepublicate, aceasta este cea mai îndrăzneață, cu multă acțiune și mult suspans.


Publicarea primului roman mi-a schimbat viața, începând de la admirația oamenilor transmisă prin mesajele frumoase, până la prieteni din toată țara, cu care țin chiar și acum legătura.


În acest moment am trei lucrări în curs de scriere, printre care și o colaborare și intenționez să public romanul Was, cea mai sensibilă și emoționantă operă a mea, în care o fată de la orfelinat își găsește drumul în viață.


 Iubirea e o alta planeta, diferita de ceea in care traim noi. O putem vizita cateva ore, zile sau luni. Nu, nu o putem vizita ani pentru ca ea te va ruga sa te intorci pe pamant, sa ai timp pentru trait. Dar nimeni nu stie ca atunci cand te trimite inapoi, o face extrem de rapid si de dureros... iar noi ne vindecam, ne uitam in stanga si in dreapta si apoi iar in sus. Si iar ajungem acolo cu speranta sa fie pentru totdeauna, insa ea primeste numai musafiri, nu te poti muta. - Amy Anelisse, Fir-ar!


Ce este moartea, totuși? Sentimentul de liniște pe care îl căutăm tot timpul cât trăim sau doar un somn profund, cu vise, amintiri și imagini din trecut?Când o persoană moare, ea se duce și se așeză direct în mijlocul sentimentelor noastre și credem pentru o perioadă că tot ce facem e legat de ea și că ceea ce simțim i se datorează exclusiv ei. Dar, vezi tu, trebuie să înțelegem că ea nu a plecat. A chemat-o Dumnezeu și a așezat-o lângă îngeri pentru a avea grijă de tine mai bine decât o făcea pe pământ. " - Amy Anelisse, Was



P.S. Continutul acestei postari îi apartine exclusiv autoarei, la fel și fotografiile.

# Mela

Un comentariu:

  1. Îți mulțumim ca am avut ocazia să găzduim pe blogul nostru această prezentare a ta, Amy Anelisse. :) De abia așteptam să îți citim cartea publicată dar și celelalte în curs de apariție. :)

    RăspundețiȘtergere