vineri, 25 decembrie 2015

Recenzie Iubirile croitoresei de Maria Duenas

Scriitoarea este doctor în limba și literatura engleză și este profesor la Universitatea din Murcia. Familia maternă a locuit în Protectoratul  spaniol al Marocului, chiar în Tetuan unde se desfășoară în majoritate acțiunea romanului.

Cartea pare la prima vedere, în special datorită titlului, o carte ușor frivola, o altă siropoasă poveste de dragoste. Însă, încă de la primele pagini se înscrie intr-o zonă de mare interes. Este vorba de viața croitoresei Sira, destin desfășurat și împletit intr-un mod neașteptat cu perioada dinaintea revoluției lui Franco.

Mama Sirei lucra intr-un atelier de croitorie unde și Sira  a fost primita ulterior, inițial doar să facă comisioane și lucruri mărunte dar devenind o bună croitoreasă în final.

Mai departe pare ca viata Sirei va urma un drum obișnuit: să se mărite cu un bărbat din aceiași clasă socială, să facă copii, să ducă o viață deloc surprinzătoare.

Însă întâlnește un alt bărbat, pe Ramirez, un fermecător exemplar care o cucerește și o copleșește cu toate atenția și afecțiunea sa. Îi oferă o viață de lux la care nici nu îndrăznește să spere dar în final o va părăsi ca un las, luând cu el singurele lucruri de valoare pe care Sira le avea de la tatăl sau, plus o factură imensă la hotelul din Maroc unde au trăit ca prinții.

Duce o viață grea, este nevoită să își plătească datoria la hotel, este găzduita la o femeie care o ajuta să își deschidă un atelier. Prin intermediul unui ziarist își aduce mama din Madrid unde erau probleme majore.

Perioada aceasta este una foarte tulbure din punct de vedere politic în toată lumea. I se propune să revină în Madrid, i se oferă capital să își deschidă o altă casă de moda pentru a deveni spioană pentru englezi și pentru a împiedica intrarea Spaniei în războiul ce se anunța iminent. Trimite mesaje codificate despre clientele ei bogate foarte clevetitoare și a căror soți sunt persoane importante ale vremii.

Mai mult nu vreau să divulg. Trebuie să citiți cartea să vedeți adevărată ei valoare literară și nu numai.

Finalul cărții este cel puțin inedit. Deși cartea e scrisă la persoană I de însăși Sira, pare aproape neverosimil faptul ca nu dezvăluie clar sfârșitul povestii pentru fiecare dintre personaje.

Șira lăsa la latitudinea cititorului să aleagă un final sau altul sau chiar să inventeze unul pe placul lui.

O carte deosebită, povestea unei femei cu un destin aparte, o femeie simplă  dar care s-a dovedit, datorită capacităților sale, omul potrivit în spionajul mascat de care aveau nevoie serviciile ce informații. Face toate acestea pentru o cauza nobilă.

O scriere a unei istorii veridice văzută prin ochii pătrunzători dar inteligenți a unei croitorese și spioane spaniole.

Recomand cartea cu mult drag! ☺
O puteți achiziona de aici.
Lectură plăcută! ☺

Un comentariu:

  1. Viața poate fi complicată și crede-mă, viața a jucat o mulțime de trucuri asupra mea, nu cred niciodată în voodoo sau casting vraja, deși am citit câteva cărți despre ele. Un bărbat special numit Dr. Ajayi îmi dovedește că castingul voodoo / vraja este real și există. Ma numesc Sarah si am 45 de ani cu trei copii si un barbat iubitor ca sot. timp de 8 luni bune am fost într-o stare deprimată pentru că soțul meu s-a trezit într-o anumită dimineață și a ieșit din casă cu o parte din haine fără nicio explicație, l-am așteptat să se întoarcă acasă în acea zi, dar nu era unde să fie găsit, i a sunat și a spus că nu mai este interesat de căsătoria noastră sau de copii, acest lucru mi-a fost răcit pe piele și am fost în stare de șoc pentru că nu-mi amintesc că am avut nicio problemă, am aflat ulterior că a fost cu o altă femeie, toate discuțiile iar efortul de a-l face să se întoarcă acasă a fost un eșec, se comportă ca și când nu mă mai cunoscuse până acum. Citeam un articol pe un site web când am văzut o mărturie a unei femei care susține că doctorul Ajayi a ajutat-o ​​să-și rezolve problemele familiei și ea a renunțat la contactul său. Am ales contactul și i-am trimis un mesaj de război, dr Ajayi, i-am explicat problemele mele, a spus că nu trebuie să-mi fac griji că totul va fi bine. Am îndoieli în legătură cu asta, dar mi-am luat în minte să dau o lovitură. Mi s-au spus anumite lucruri de făcut pe care le-am făcut, știi că la 3 zile de la turnarea vraja într-o dimineață am auzit o bătaie la ușă, soțul meu stătea afară, a spus că nu știe ce face și nici nu-mi amintesc cât timp a rămas în afara casei, sunt foarte fericit să-mi revin soțul și mulțumesc merg dr. Ajayi caserul vrăjitor, de când l-am contactat, viața mea a mers fără probleme și vreau oameni acolo parcurgând starea mea anterioară pentru a avea un ajutor rapid de aceea îmi împărtășesc mărturia. Așadar, dacă traversați orice fel de dificultate în viață, contactați Dr. Ajayi prin e-mail: drajayi1990@gmail.com sau Whatsapp: +2347084887094 și vă veți bucura că ați făcut-o.

    RăspundețiȘtergere