miercuri, 19 august 2015

Gradina zoologica din Stadt Haag, Austria.



Da, am avut ocazia să merg la grădina zoologică din Stadt Haag acum ceva timp. Am mai vizitat o altă grădină zoologică mai mică în Walding în iunie.

Stadt Haag are însă un adevărat parc seminatural cu animale. Încă de la sosire am văzut parcarea plină de mașini și autocare.

Ne-am plimbat sistematic prin zoo, normal având un plan la dispoziție. Nu, nu erau nici aici elefanți dar erau o gamă foarte variată de animale și, spre deosebire de zoo din Walding unde erau doi lei plictisiți și la propriu, tolăniți departe de noi, aici erau cel puțin două perechi de lei.

Apropo de lei și alte feline, am observat ceva foarte trist. Patrulau în cuști obsesiv, de la stânga la dreapta ca și cum căutau o cale de scăpare, deși, sincer cred ca știau cumva ca nu mai au vreo speranță în a fi altceva decât obiectul privirilor, telefoanelor și camerelor tuturor oamenilor de acolo.

Dar erau și animale fericite, păsările. Rațe și gâște sălbatice, lebede negre superbe și alte zburătoare.

Orașul se poate mândri cu această grădină zoologică. Este vizitată de foarte multă lume, am văzut mulți copilași care erau fie cu părinții sau profesorii care, natural, le povesteau despre fiecare animal în parte.

Fiecare zonă unde erau animale avea un afiș metalic cu numele animalului, de unde provine, cărei grup de animale aparține, unde se găsește în lume și ce mănâncă. Normal, nu lipseau nici avertismentele privind interdicția de a sta departe de animalele periculoase sau de a nu le hrăni.

Spre surprinderea mea am văzut niște capre negre cu niște coarne altfel care proveneau din România.

Ceea ce m-a surprins plăcut erau căsuțele de pe o alee foarte mare unde erau păsări împăiate în decorul lor natural și aveau un buton care o dată apăsat se putea auzi povestea păsării respective.

Am făcut destui kilometri în niște papuci destul de incomozi având în vedere distanta mare, dar mi-a plăcut foarte mult ce am văzut. Mi-ai plăcut lebedele negre dar și niște animale destul de mari dar prietenoase care veneau la gard.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu