joi, 6 august 2015

Cărțile bifate in luna iulie.

In iulie am citit destul de puțin. Am 4 cărți citite și alte 4 cărți începute dar neterminate din diverse motive.

Prima carte e " Fiul cel bun " de Pascal Bruckner. O carte în care apare clar relația tată - fiu. Tatăl este un tiran, fiul se roagă în fiecare seara ca părintele să moară. Tatăl e de asemenea un soț violent, fără scrupule.

A două carte m-a introdus în lumea Isabelei Allende. " Caietul Mayei " e o poveste interesantă în care o adolescența e nevoita să se retragă din lumea obișnuită deoarece este pândita de pericolele pe care ea însăși le-a declanșat. A încercat tot ceea ce înseamnă rebeliune adolescentina. În final își găsește pacea lăuntrică.

 " Malad " este romanul de debut al lui Alexandru Voicescu. Vroiam sa-l citesc încă de la apariție dar nu s-a putut decât după ceva timp. Acțiunea se desfășoară între realitate și oniric, e plină de farmec și neprevăzut. O experiență interesantă care îmbogățește.

Ultimul roman citit e " Mireasa din Renaștere " a Dorinței Neagu Stanciu, o scriitoare de origine romană care trăiește în America. Cartea m-a fascinat. Autoarea are o dexteritate deosebită în a crea o lume paralelă. Este lumea sec. XVI a Italiei renascentiste și cea modernă a Americii sec. XXI. Călătoria în timp care sta la bază romanului este una plauzibila din punctul meu de vedere, deși total de domeniul fantasticului.

Trec acum la cărți începute dar neterminate. " O să mă cunoști de undeva " a Petronelei Rotar. Am citit-o fugar, fiind conștientă ca necesită meditație. Vorbește dintr-un punct de vedere personal despre adevăruri spuse pe șleau.

" Share " a lui Lucian Mândruță am abandonat-o deoarece nu avea diacritice. Consider ca am facut-o totuși prea usor  dar pot să mă întorc la ea oricând.

" Insuportabila ușurătate a ființei " reprezintă primul contact cu Milan Kundera pe care doream de mult timp să îl citesc. Poate nu a fost cea mai inspirată carte cu care să încep. Kundera are un scris aparte. Scrie din punctele de vedere ale tuturor personajelor. Cartea conține și politică, lucru care poate m-a făcut mai reticenta. O voi termina și eventual reciti.

Ultima carte neterminata e " Călătoria unei femei care nu se mai temea de bătrânețe " de Gabriel Osmonde  pe care am citit-o pe Streamland dar cum aveam nevoie de net mereu, am lasat-o cumva în urma. Este însă o poveste foarte interesantă pe care o voi termina. Vorbește de dorinta  sinuciderii, de trăirea unei vieți banale când în suflet e mult loc de vise.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu